Jongens A1 naar hoofdklasse

Stilletjes, als dieven in de nacht, heeft Jongens A de laatste tijd vooral buiten de eigen sporthal of op de inspirerende dinsdag avond zijn wedstrijden afgewerkt in de 1e klasse. Zonde, want zo hebben niet veel mensen kunnen genieten van de gegroeide kwaliteiten van Tom, Martijn, Dylan, Joël, Mateo, Timon, Zico en Bas. Afgelopen vrijdag kwam er een einde aan een reeks van 5 wedstrijden in 15 dagen, omdat we in het begin wat wedstrijden moesten verschuiven en Dynamo opeens niet kwam opdraven op een dinsdagavond in Nijkerk. Die reeks was dan wel weer de reden dat we nu met trots mogen stellen dat Jongens A gaat promoveren naar de hoofdklasse. Vrijdagavond hadden we de kans promotie veilig te stellen op bezoek bij Dynamo in Apeldoorn. Helaas moest Tom burgers bakken bij de “vrienden van Nijkerk”, maar met 7 man moesten we dit varkentje ook wel kunnen wassen.

De 1e set begonnen we, zoals gewoonlijk, met Bas op spel, Joël en Mateo op midden, Timon op diagonaal, en Zico op zijn positie 2. Dylan startte op de “flexibele” positie 5, samen met Zico als paser/loper.De basis bij Jongens A staat als een huis en geeft Michel geen reden tot piekeren. Martijn moest nog even op zijn beurt wachten. Dynamo is geen hoogvlieger in deze poule. Nou ja, eigenlijk is niemand een hoogvlieger voor onze jongens in deze poule, maar dat terzijde. Het was duidelijk te merken aan de jongens dat ze de avond ervoor het sterke Blauw Wit al aan de kant hadden gezet, want het spel was stroef en onnodig slordig. Gelukkig hebben we dan nog voldoende kwaliteiten om het spel naar onze hand te zetten, maar aan het einde van de 1e set was het toch nog nodig Martijn voor Dylan te brengen, en nipt de 23-25 veilig te stellen.

De 2e set begonnen we zoals we de 1e waren geëindigd. Dus met Martijn op 5. Gelukkig waren de mannen nu iets scherper, maar opzienbarende rally’s of acties waren er niet. Maar met degelijk, solide spel en goed gebruik makend van de fouten van onze tegenstander, werd deze set met 20-25 opgeruimd. Nog 1 setje nodig voor promotie, dus er was nog wat te halen. Onze eerste doelstelling voor dit seizoen. Oh nee, eigenlijk de tweede. Vooral veel lol hebben en hard werken voor elkaar was de eerste.

De derde set begonnen we net als de tweede, en met de prijs in zicht waren de jongens toch wat scherper. Dynamo had af en toe nog een opleving, maar zonder spannend te worden werd de set met 17-25 binnen gehaald en promotie veilig gesteld.

De laatste set werd weer gestart met Dylan op 5, en coach Michel vond het allemaal wel prima. Hij ging rustig onderuit op de aangeboden stoelen zitten en zag dat de jongens het ook wel prima vonden. Dynamo kreeg daar weer geloof van en wist met 25-21 hun doelstelling van de avond (1 set tegen de koploper winnen) ook te halen. Iedereen blij toch? Behalve Zico dan, want die wil altijd alles winnen. Behalve het eerste klaar zijn met douchen na de wedstrijd, die verliest hij iedere keer met plezier.

Volgens de NEVOBO zijn we nu al kampioen, omdat zij Blauw Wit niet meerekenen (dispensatie). Maar wij nemen alleen genoeg met de 1e plek. Ook boven Blauw Wit. Dus volgens ons zijn we nog geen kampioen. Dat wordt de volgende doelstelling. Die doelstelling kunnen we zaterdag 7 december om 09.00 uur in Harderwijk veilig gaan stellen, maar we gaan het hoe dan ook pas vieren op dinsdag 10 december 19.00 uur, als we onze laatste thuiswedstrijd in de 1e klasse spelen.

Tom had gelukkig nog wat te eten bewaard voor Michel toen hij eindelijk rond een uur of 10 naar “vrienden van Nijkerk” kon, dus kwam alles toch nog goed!We zien jullie dinsdagavond op ons kampioensfeestje, en tegelijk ook ons afscheidsfeestje van de 1e klasse. Platte kar doen we niet, veel te koud!