Nette overwinning NVC D1

Geschreven door Jeroen Groeneveld

Na 4 weken zonder wedstrijd, stond zaterdag weer een duel op het programma voor N.V.C. d1.

Tegenstander was Blok EVC D2 uit Vaassen. De dames werkten tijdens de training een oefenwedstrijd af tegen promotieklasser Forza D3 uit Hoogland. Deze wedstrijd werd met 3-1 gewonnen. Met deze opsteker op zak gingen de Nijkerkse dames met vertrouwen de wedstrijd in tegen Blok EVC.

Onvolledig team
Het team uit Nijkerk kan voorlopig geen beroep doen op de volledige selectie. Aanvoerster Els Hermeler is vanwege een zwangerschap tijdelijk uit de roulatie, net als de geblesseerde Aniek van de Water. Rhodé Groeneveld verblijft de komende maanden in Londen. Gelukkig was Loïs van de Ridder uit D2 bereid om als reserve op de bank plaats te nemen.

Set 1
N.V.C. kende een wat onwennige start in de eerste set. Hoewel de pass gedurende de hele wedstrijd goed onder controle was, hadden de Nijkerksen toch moeite met scoren. Halverwege de eerste set kwam N.V.C. wel beter in het spel en scoorde voornamelijk via de buitenaanvalsters Marieke den Breejen en Lilian Staal. Zo werd de openingsset vrij gemakkelijk gewonnen met 25-17.

Set 2
In set twee was N.V.C. heer en meester op het veld. Met een hoge servicedruk en 6 directe aces, kwam Blok EVC moeilijk tot scoren. Met name Marjelle de Haan wist lang aan service te blijven, waarmee N.V.C. uitliep naar een ruime setwinst van 25-6.

Set 3
Na de ruime setwinst van de vorige set, leek N.V.C. wat in slaap gesukkeld. Blok EVC zette hen serverend goed onder druk, waardoor een achterstand van 5 punten ontstond. Na een time-out stelde N.V.C. echter orde op zaken en zorgde libero Hanna Tingen weer voor rust in het achterveld. Halverwege de set nam N.V.C. weer de leiding en konden spelverdeelster Maureen Boersema en Loïs van de Ridder middels een dubbele wissel ingebracht worden. Deze set werd met 25-18 gewonnen.

Set 4
De Nijkserksen wilden hoe dan ook alle punten in Nijkerk houden. Met sterk verdedigingswerk en lef in de aanval lukte dit en mocht Leander van Voorthuizen het matchpoint binnenslaan op 24-18. Hiermee werd de wedstrijd met 4-0 gewonnen.