N.V.C. H1 pakt winst bij Pauwervol

Donderdagavond 17 oktober stond het uitduel met de heren van Pauwervoll Ermelo op het programma. Met de zojuist vader geworden Van Baaren weer terug in onze gelederen is de wedstrijdselectie weer bijna compleet. Hierin ontbreekt
helaas nog altijd onze middenman Van Wuijckhuijse, die nog altijd niet is teruggekeerd na een blessure, waarvan de oorzaak helaas nog steeds niet helder is. Met de overwinning van vorige week nog in het achterhoofd, begonnen de Nijkerkse heren gemotiveerd aan de wedstrijd.

De eerste set werd gestart met P. van Mechelen als spelverdeler, S. van Mechelen als diagonaal en de heren Lammers en Benschop op het midden. De pass-lijn werd verzorgd door libero Nelemans samen met zijn companen Van de Ridder en Jonker. De set startte met direct een aantal lange rally’s die over en weer gewonnen werden door N.V.C. of Pauwervoll. Halverwege de set voerde de Nijkerkse heren de druk echter verder op. Pauwervoll had hier geen antwoord op
en de eerste set ging met 25-19 verdiend naar NVC.

De tweede set begon NVC in dezelfde opstelling als de eerste set, maar toonden de heren niet het lef en de bravoure waar de eerste set nog wel over beschikt werd. Ondanks de ingebrachte wissels van speler/coach Zijlstra werd deze set jammerlijk verloren met 25-14.

Toch besloot Zijlstra om dezelfde startopstelling van de tweede set te
hanteren. Zijn keuze pakte perfect uit, want de heren in het veld beloonden het in hun gestelde vertrouwen met uitstekend volleybal spel. Met flitsende rally’s – waarbij de tegenstander geen enkele kans had – werd deze set op eenvoudige wijze binnengehaald. Via 25-13 stond er een 2-1 voorsprong op het score bord.

Na de derde set werd intern afgesproken om de druk er volop op te zetten in de vierde set. De boomlange Hartog werd ingebracht voor de moegestreden routinier Lammers. Al snel konden alle goede ideeën over boord, want de vierde set bleek een kopie van de tweede set. Binnen no-time stonden de Nijkerkers op riante achterstand van 15-6. Dit keer greep de coach direct in en via een dubbele wissel werd het duo van Mechelen vervangen voor spelverdeler Zijlstra en gelegenheidsdiagonaal Groeneveld. Door deze wissels kwam de opstelling niet alleen tactisch anders te staan, ook de instelling draaide 180 graden om. Er ontstond een goede vechtmentaliteit en met die instelling startten de Nijkerkse heren aan een reeks om de achterstand om te buigen in een voorsprong. Met goed volleybal, waarbij voor ieder punt gevochten werd, kwamen de heren langzaam
langszij. Een 15-6 achterstand werd omgebogen in een 17-16 voorsprong. Het geloof in setwinst was hiermee ook geboren, want de volleyballers waren vastbesloten om deze kostbare voorsprong niet meer uit handen te geven. Ondanks dat we in het einde van de set toch nog onder druk kwamen te staan, bleek de onophoudende vechtlust van NVC voldoende om ook de vierde set binnen te halen.
Op de verraderlijke service van Benschop had de nr. 1 van de overkant geen antwoord meer. Via een Ermelose ketser kwam de 25-23 op het score bord.
Eindstand 3-1 en door de 4 punten is NVC voorlopig koploper in de 1e klasse.

De inmiddels traditionele wedstrijdvlaai die wekelijks aangeboden wordt door VW VlaaienWinkel Nijkerk gaat deze week naar niemand minder dan onze eigen aanvoerder Van Baaren. Op deze wijze willen wij hem nogmaals feliciteren met het vaderschap en terug welkom heten in de wedstrijdselectie.

Met de herfstvakantie in het verschiet speelt NVC H1 de volgende wedstrijd pas weer op 31 oktober in Sporthal Corlaer. Om 21.30 staat SSS op het programma.
Dit team staat op dit moment tweede achter de Nijkerkers, dus alle support is van harte welkom!